Інструкція з безпеки життєдіяльності та охорони праці для працівників щодо організації протиепідемічних заходів у яслах-садку на період карантину у зв’язку з поширенням короновірусної хвороби (СOVID-19)

  1. 1.Загальні положення
    1. 1.Інструкція  поширюється  на всіх  учасників  освітньо-виховного  процесу під час перебування на карантині та під час епідемій. Інструкція встановлює вимоги щодо безпеки діяльності для працівників ясел-садка:

- вихователів, вихователя-методиста, музичних керівників, практичного психолога (далі – педагогічні працівників);

- помічників вихователів, ст. мед. сестри, завідуючого господарською частиною, кухарів, машиніста по пранню білизни, каштеляни, двірника (далі – працівників обслуги)

  1. 2.Інструкція встановлює порядок безпечного ведення робіт педагогічними працівниками та працівниками обслуги (далі – працівники) в приміщеннях, на території ясел-садка та інших місцях, де працівники виконують доручену їм роботу.
  2. 2.Вимоги безпеки перед початком роботи
    1. 1.Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам ясел-садка.
    2. 2.Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла 37,2 0 С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов’язків.
    3. 3.Температурний скринінг дітей проводять при вході (початковий) у заклад та кожній 4 години (поточний) з занесенням показників у відповідний журнал.

Діти в яких виявлено температуру тіла понад 37,2 0 С або ознаки респіраторних захворювань:

-          при проведенні початкового температурного скринінгу – не допускаються до відвідування;

-          при поточному скринінгу – ізолюються з відповідним інформуванням медичного працівника та батьків

при ізоляції важливо не допустити тривожних відчуттів у дитини та врахувати її психологічний стан.

  1. 3.Вимоги безпеки під час виконання робіт
    1. 1.Ранкове приймання дитини до ясел-садка проводить медична сестра на території закладу за межами його будівлі. Батьки та супроводжуючі особи повинні одягати респіратор або захисну маску (у тому числі саморобну), так щоб були прикриті ніс та рот. Очікування на території повинно бути обмежено.
    2. 2.На вході до ясел-садка організувати місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючою речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.
    3. 3.Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, обробка рук антисептиком, миття рук, навчання правилам етикету кашлю тощо) проводяться в ігровій формі та за особистим прикладом працівників ясел-садка.
    4. 4.На період карантину забороняється:

-          використання багаторазових (тканинних) рушників

-          використання м’яких іграшок

-          використання килимів з довгим ворсом

-          перебування у вуличному взутті в середині приміщень

-          проведення масових заходів (вистав, свят, концертів) за участі дітей з більш, ніж однієї групи та за присутності глядачів (відвідувачів)

  1. 5.На період карантину рекомендується:

-          проводити додаткові ігри та вправи, які б доносили дітям важливість індивідуальних заходів профілактики та фізичного дистанційного дистанціювання

-          надавати пріоритет активностям, які проводяться на відкритому повітрі

-          переформувати розміщення в кімнатах для занять таким чином, щоб забезпечити максимальне фізичне дистанціювання

-          обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та персоналом

-          обмежити заняття та ігри, що потребують використання значної кількості додаткового інвентарю

-          обмежити сенсорні заняття та ігри (н-д ліпка)

-          забезпечити адаптивне харчування, що дозволяє мінімізувати кількість, що харчуються одночасно, або одночасно перебувають за одним столом

  1. 6.Завідувач господарством повинен забезпечити:

-          працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів і організувати контроль за їх використанням

-          роз’яснення серед працівників, щодо правил використання засобів індивідуального захисту, їх утилізації та контроль над дотриманням цих правил

-          постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах

-          інформування відвідувачів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході до ясел-садка

-          дезінфекцію поверхонь не рідше, ніж кожні дві години та відразу після закінчення занять

-          вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних засобів не рідше, ніж кожні дві години та після закінчення робочого дня

-          провітрювання приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям та почергове провітрювання приміщень протягом дня

  1. 7.Працівники повинні:

-          регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на дві години та після кожного виходу з приміщення, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо

-          утримуватися від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань

-          самоізолюватись в разі виникнення симптомів респіраторних захворювань

  1. 4.Вимоги безпеки після закінчення роботи
    1. 1.Централізований збір використаних ЗІЗ, паперових серветок в окремі контейнери з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацію
    2. 2.Недоступність контейнерів для використаних ЗІЗ, запасів дезінфікуючих засобів та засобів для прибирання для дітей
  2. 5.Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.
    1. 1.Тимчасове відсторонення від роботи відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет.
    2. 2.Вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних засобів після закінчення робочого дня.
    3. 3.Утримуватися від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань
    4. 4.Самоізолюватись в разі виникнення симптомів респіраторних захворювань

При копіюванні матеріалу активне посилання на сайт обов'язкове.