image001

image002

Патріотизм (грец. patris — батьківщина) —  це   любов до Батьківщини,

відданість  їй  і  своєму  народу.

«Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися,

але будь-хто з нас без Батьківщини – ніщо.»

Василь Сухомлинський

Особистісні якості та риси характеру,притаманні свідомому громадянину й патріоту:

 

-         повага до батьків, свого родоводу, традицій та історії рідного народу;

-         працьовитість;

-         висока художньо-естетична культура;

-         патріотична самосвідомість та громадянська відповідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;

-         повага до Конституції, законів Української держави;

-         досконале знання державної мови.

Завдання патріотичного виховання:

Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячогосадка, міста)

  Почуття власної гідності як представників свого народу

 Виховання любові, поваги до своїх національних особливостей

  Формування духовно-моральних взаємин

Формування любові до культурного спадку свого народу

  Толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей.

image004

Принципи патріотичного виховання:

 

Патріотичне виховання спирається на загальнопедагогічні принципи виховання, такі як дитиноцентризм, природовідповідність, культуровідповідність, гуманізм, врахування вікових та індивідуальних особливостей. Водночас патріотичне виховання має власні принципи, що відображають його специфіку. Серед них:

- принцип національної спрямованості, що передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, українського народу, шанобливого ставлення до його культури; поваги до культури всіх народів, які населяють Україну; здатності зберігати свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави;

- принцип самоактивності й саморегуляції забезпечує розвиток у вихованця суб’єктних характеристик; формує здатність до критичності й самокритичності, до прийняття самостійних рішень; виробляє громадянську позицію особистості, почуття відповідальності за її реалізацію в діях та вчинках;

- принцип полікультурності передбачає інтегрованість української культури в європейський та світовий простір, створення для цього необхідних передумов: формування в дітей та учнівської молоді відкритості, толерантного ставлення до відмінних ідей, цінностей, культури, мистецтва, вірувань інших народів; здатності диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, спроможності сприймати українську культуру як невід’ємну складову культури загальнолюдської;

- принцип соціальної відповідності обумовлює потребу узгодження змісту і методів патріотичного виховання з реальною соціальною ситуацією, в якій організовується виховний процес, і має на меті виховання в дітей і молоді готовності до захисту вітчизни та ефективного розв’язання життєвих проблем;

- принцип історичної і соціальної пам’яті спрямований на збереження духовно-моральної і культурно-історичної спадщини українців та відтворює її у реконструйованих і осучаснених формах і методах діяльності;

- принцип міжпоколінної наступності, який зберігає для нащадків зразки української культури, етнокультури народів, що живуть в Україні. 

Основні напрями патріотичного виховання:      

1 

Методи і форми

роботи  з  патріотичного  виховання

 

• Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць

• Розповіді вихователя

• Бесіди з цікавими людьми

• Екскурсії

• Спостереження

• Дидактичні, сюжетно-рольові ігри

• Заняття з циклу «Історичні цікавинки»

• Розгляд ілюстративних матеріалів

• Читання та інсценування творів художньої літератури

• Слухання народної, класичної, сучасної музики

• Розглядання творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва

• Розв'язування проблемних ситуацій

• Запрошення членів родин у дитячий садок

• Спільні з родинами виховні заходи

• Виставки, конкурси

• Свята,  розваги

 

План заходів по патріотичному вихованню на 2018-2019 н.р.

 

Назва заходу Форма проведення

Термін виконання

Відповідальний

1. Актуальність національно-патріотичного виховання. Педагогічна година Вересень

Вихователь-методист

Войтович О. В.

2. Завдання та принципи національно-патріотичного виховання. Консультація для вихователів Жовтень

Вихователь-методист

Войтович О. В.

3. «Чистий двір. Чисте місто» Інформаційний тиждень Листопад Педпрацівники
4. Виховання патріотизму у дітей дошкільного віку. Педагогічна рада Листопад

Вихователь-методист

Войтович О. В.

5. Херсон – вчора, сьогодні, завтра! Бліц-турнір у середніх групах Грудень

Вихователі середніх груп: Зіміна О. П., Довгань Л. В., Полякова І. П.,

Байша Н. В.

6. Люби і знай свій рідний край. Заняття, бесіди Грудень Вихователі всіх груп
7. Наші пісні тобі Україно. Музичний вернісаж Січень

Музичні керівники: Потрухова О. В. ,

Остапчук Т. П.

8. Тиждень національно-патріотичного виховання. Конкурс дитячих малюнків Березень

Вихователь-методист

Войтович О. В.

9. «Світ очима дітей» Конкурс дитячих малюнків Березень

Вихователь-методист

Войтович О. В.

10. Моє рідне місто. Виїзна екскурсія Квітень Херсонський обласний краєзнавчий музей
11. Вшануй пам'ять героїв. Концерт до Дня перемоги Травень Педагогічні працівники, діти

 

Екскурсія до краєзнавчого Херсонського обласного краєзнавчого музею

з нагоди Великої Перемогои у Другій світовій війни.

 

Мета: виховувати у дітей повагу до героїчних подвигів, вшанувати пам'ять тих, хто загинув у роки Другої світової війни;формувати почуття гордості за старше покоління; сприяти пробудженню бажання вивчати історію своєї держави, берегти її традиції, уболівати за майбутнє країни.

Екскурсовод розширив знання дітей про події, які відбувались під час Другої світової війни, розкрив такі поняття «подвиг» «перемога».

       

Діти мали можливість своїми очима побачити реальні свідчення того часу – міни і снаряди, зброю, гармати, військову форму і трофеї та транспорт. Дуже зацікавив дітей вещ-мішок та його зміст. Всім захотілось зазирнути до нього та потримати. Вихованці побачили скільки всього солдат носив з собою, не враховуючи зброю. Також дізналися, як відбувалось листування солдатів з родичами. З великим задоволенням розглядали медалі та нагороди.

 

      

 

 

 

День Прапора 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне заняття присвячене життю та творчості Великого Кобзаря «Ми маленькі Кобзарі» 

 

Учасники: вихователь Мацур Н. М. та діти групи №4 «Пізнайко»

Мета заняття: продовжувати ознайомлювати дітей з життям і творчістю Тараса Шевченка, розвивати інтерес до поезії. Показати нелегке дитинство поета, підтверджуючи це його віршами - спогадами. Розвивати навички етики мовної поведінки, поповнювати словниковий запас дітей. Виховувати взаємоповагу до товаришів, милосердя, доброту, шанобливе ставлення до батьків, любов до поезії, до рідної мови, до краю, де ти народився, до його історичних надбань. Викликати бажання вивчати твори поета.

 

            Групова кімната була прикрашена в українському стилі. Українські вишиванки, у які були одягненні діти та вихователь, надавали святу особливої урочистості та гордості за нашу Україну за яку так боровся поет.

          Діти показали хороші знання  про Великого Кобзаря. Знають про нелегке життя Тараса Григоровича. А також читали його вірші: «Тече вода з-під явора»,«Встала весна»; водили хоровод під пісню «Зацвіла в долині червона калина»; заспівали пісню «Моя Україна»

          Заняття пройшло цікаво, емоційно та було направлене на формування патріотичних якостей у дітей.

image013

Гра «Глобус України»

image015 

Гра «Віночок»

Ой віночку, мій віночку,

В нього я вплету , що схочу:

Ружі, маки і барвінок

І стебельце материнок.

Я віночок цей надіну

Про Україну розкажу…

image017 

 

 

 

 

Концерт присвячений визволенню міста
Херсона від фашистських загарбників

 

image019

 

 

 

 

 

image023

 

 

 

image025

Тематичне заняття присвячене визволенню міста
Херсона від фашистських загарбників «Херсон мій рідний край»

image027

 

image031 

Тематичні заняття,бесіди, ігри.

image033

 

image037

image039 

 image041

image043

image045 

 

 

 

 

При копіюванні матеріалу активне посилання на сайт обов'язкове.